دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی گفت: شهرستان مشاهیرپرور نیشابور در این استان برای استاد بزرگ ادبیات مرحوم محمدعلی اسلامی ندوشن آغوش گشوده و در روز پنجشنبه هفته جاری مراسم تشییع و خاکسپاری باشکوهی برای وی برگزار می کند.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ 20 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی گفت: نیشابور سرای مشاهیر بزرگ ادب پارسی میزبان پیکر استاد بزرگ ادبیات مرحوم محمدعلی اسلامی ندوشن است. مقرر است تا در روز پنجشنبه دوم آذرماه، مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم، به جلالت نام و اعتبارش در باغ مشاهیر این شهر برگزار شود.                                                                              

محمد حسین زاده در تشریح این مراسم افزود: پیکر استاد ندوشن بعد از گذشت یکسال و نیم از فوت ایشان به ایران بازگشت و طی برنامه ریزی انجام گرفته و همراهی خوبی که مسئولان نیشابور داشتند، این مراسم پنجشنبه این هفته در نزدیکی آرامگاه عطار برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: از آنجا که قرار است پیکر استاد ندوشن در شهرستان های دیگری نیز تشییع شود، تاریخ های متعددی برای خاکسپاری پیکر ایشان گفته شده بود که در نهایت با هماهنگی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و استان؛  ساعت ۸ صبح روز 2 آذرماه برای تدفین پیکر استاد اسلامی ندوشن در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی این مراسم با حضور اساتید حوزه ادبیات و دوستداران ایشان برگزار خواهد شد.
حسین زاده خاطر نشان کرد: از زمان فوت مرحوم اسلامی ندوشن سنگ مزاری برای ایشان در باغ مشاهیر نزدیکی آرامگاه عطار نیشابوری در نظر گرفته شده بود و پیکر آن مرحوم در همین محل به خاک سپرده خواهد شد.
گفتنی است: محمدعلی اسلامی نُدوشن اردیبهشت ۱۴۰۱ در کانادا فوت کرد، حال بعد از گذشت بیش از یک سال پیکر او صبح یکشنبه، ۲۸ آبان به ایران بازگشت تا بعد از برگزاری مراسم تشییع، در خاک مردان سترگ، نیشابور و در جوار مشاهیر ادب پارسی آرام گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار